Senaste nytt

Falsk namnmarknadsföring

Svenskarnas parti logo
Stina Bengtsson noterar på Twitter att Svenskarnas parti borde stämmas för falsk marknadsföring.

Inte många svenskar som ser det som sitt parti. Ett namn som per definition är falsk marknadsföring?

Det brukar ofta vara så att övertydliga namn tyder på en vilja att övertyga såväl andra som sig själv om något man gärna vill ska vara sant, men inte är det. Tänk på såväl Svenskarnas parti som Demokratiska folkrepubliker, Folkpartiet liberalerna eller Arbetsförmedlingen.

Initiativtagare till Frihetssmedjan och tidigare chefredaktör 2011-2016.
Lila och grön nyliberal som brinner för mänskliga rättigheter.

per@frihetssmedjan.se

  • marlies

    Marknadsföring är lurigt. Vi har nätverk även på jordens yta som kan ses från flyg.
    En cirkel och ett kors. det går vägar mellan till en pol i mitten. Plus och minus som balans i ett ekologiskt mätande. Samma sak i politiken. En del är dubbelt. Som slogan. Håll Sverige rent. Främlingsfientlighet och antibiotika ? Eller, Miljövänligt.
    Är det en uppmaning ? Vad och vilka ska inte vara det ? Ska man vara trevlig eller inte ?

%d bloggare gillar detta: